Pages

Thursday, May 7, 2015

Ce este totuși e-Learning ?

 În sens larg, conform site-ului prin elearning (sau e-learning) se întelege totalitatea situațiilor educaționale în care se utilizează semnificativ mijloacele tehnologiei informației și comunicării.
Termenul, preluat din literatura anglo-saxonă, a fost extins de la sensul primar, etimologic, de învațare prin mijloace electronice, acoperind acum aria de intersecție a acțiunilor educative cu mijloacele informatice moderne.
În sens restrâns, elearning reprezintă un tip de educație la distanță, ca experiența planificată de predare-învațare organizată de o instituție ce furnizează mediat materiale într-o ordine secvențială si logică pentru a fi asimilate de studenți în maniera proprie.



De obicei eLearning este sinonim cu Online Learning, Web Based Learning - WBT, Distance Learning, Invatamant online, o posibilă descriere fiind:
    • procesul de învățare se realizează într-o clasă virtuală;
    • materialul educațional este accesibil pe Internet;
    • clasa virtuală beneficiază de orientarea unui instructor ( facilitator, moderator ) care planifică activitatea grupului de participanți, supune dezbaterii acestora aspecte ale cursului în conferințe asincrone ( forumuri de discuții ) sau sincrone, furnizează resurse auxiliare, comentează temele, indicând fiecăruia unde trebuie să mai insiste;
    • invățarea devine un proces social; prin interacțiune și colaborare, grupul de participanți și instructorul, formează pe parcursul cursului, de multe ori si după, o comunitate virtuală - rol important îl au și așa-zisele conferințe de socializare;
    • materialul cursului are o componenta statică - cea pregatită de facilitator împreună cu o echipă specilizată în design instrucțional - si una dinamică, rezultată din interacțiunea participanților, din sugestiile, clarificările, comentariile, resursele aduse de aceștia;
    • cele mai multe medii de eLearning permit monitorizarea activității participanților, iar unele și simulari, lucrul pe subgrupuri, interacțiunea audio, video.

Platforma e-learning este un produs program având următorul set minimal de cerinţe care să permită:
  • asigurarea procedurilor privind instalarea, configurarea şi administrarea;
  • utilizarea unei interfeţe prietenoase adaptabilă dinamicii procesului educaţional;
  • utilizarea de suport logic de comunicare sincronă şi asincronă;
  • administrarea şi monitorizarea informaţiilor;
  • un management accesibil al conţinutului educaţional;
  • utilizarea de module de editare de conţinut educaţional sub diverse formate;
  • facilitarea autoevaluării offline prin proceduri asincrone şi a evaluării online prin proceduri sincrone a cunoştiinţelor asimilate; 
  • un program de pregătire continuă, cu verificări parţiale pe tot parcursul procesului educaţional;
  • asistarea utilizatorilor în utilizarea software-ului educaţional;
  • înregistrarea feedback-ului privind calitatea serviciilor educaţionale oferite, precum şi a calităţii platformei educaţionale.

Aceste facilităţi tehnice au ca scop final întâmpinarea dorinţelor şi a nevoilor de instruire ale studenţilor, pentru aceasta fiind necesară o bună corelare a aspectelor tehnice cu cele pedagogice.
Majoritatea universităţilor româneşti au înfiinţat secţii de învăţământ la distanţă şi sunt în curs de adoptare sau perfecţionare a unei platforme de învăţare.
Consiliul Naţional de Evaluare şi Acreditare Academică (CNEAA) a stabilit un set de “Standarde privind utilizarea platformelor de învăţământ electronic în învăţământul la distanţă”. Acestea se referă la:
  • servicii oferite studenţilor;
  • resurse de învăţământ specifice;
  • servicii oferite personalului didactic;
  • accesibilitatea la serviciile oferite de platforma de învăţământ electronic;
  • managementul calităţii serviciilor oferite de platformă;
  • documente prezentate de instituţie.


Sursele folosite pentru redactarea materialului:
http://www.elearning-forum.ro 
http://www.skop.ro 
www.competente-it.r 
http://www.timsoft.ro 

No comments:

Post a Comment