Pages

Thursday, May 7, 2015

Flipped Classroom-o nouă metodă de predare

În urma cursului de IAC ( Instruire Asistată de Calculator), am aflat informații despre o metodă foarte interesantă de predare.


Metoda a fost dezvoltată foarte recent (2007) de către 2 profesori americani Jonathan Bergmann si Aaron Sams.Această metodă poartă numele de Flipped Classroom sau Flipping the Classroom (prescurtat FC), ce presupune inversarea ordinii acțiunilor în procesul de instruire, pe scurt-învățarea se face acasă, iar temele în clasă. 
              

Ce înseamnă FC ?


Flipped Classroom este un model pedagogic, în care temele obișnuite și elemente tipice ale unui curs sunt inversate.

Metoda ”flipped classroom” este o metodă modernă utilizată în educație. Strategia facilitează minimalizarea timpului alocat predării și maximizarea timpului necesar interacțiunii cu elevii. ”Inversarea” (flip) constă în faptul că “predarea” noțiunilor de bază ale unei lecții se face acasă și nu în sala de clasă. ”Tema” de acasă a elevilor constă în angajarea lor motivată, cu eforturi proprii creative, în procesul cunoașterii, iar temele date clasic pentru aplicarea și consolidarea conținuturilor se efectuează în activitatea colaborativă din sala de clasă.
Elevii câstigă controlul asupra procesului de învățare prin studierea materialelor de curs în afara clasei, folosind lecturi, cursuri video pre-înregistrate (folosind tehnologia, cum ar fi Tegrity) sau emisiuni de cercetare. Scopul principal al acestei metode este de a cultiva experiențe de învățare variate pentru cei care învață, care pot include învățarea prin colaborare, învățarea bazată pe proiect, învățare colaborativă de tip peer-learning și rezolvare de probleme.
Această metodă prezintă și numeroase avantaje:
  • este un mijloc de creștere a interacțiunii/ ”timpului de contact” între elevi și profesor;
  •  reprezintă un amestec de predare directă cu învățarea de tip constructivist;
  •  este o modalitate prin care elevii își asumă responsabilitatea pentru propria lor învățare, în acest fel elevii nu rămân în urmă dacă absenteză, informațiile le pot obține online;
  •  toți elevii sunt implicați în procesul de învățare;
  • conținutul informațiilor este permanent arhivat, poate fi revizuit sau remediat oricând.




No comments:

Post a Comment